Tänään julkaistun Sustainable Brand Indexin mukaan Elisa on jälleen kuluttajien arvioiden mukaan toimialansa vastuullisin brändi Suomessa. Tunnustus tuli jo kolmantena peräkkäisenä vuotena ja osoittaa, että Elisa koetaan vastuullisena toimijana suomalaisessa yhteiskunnassa.
Elisan missio on digitalisaatiolla kestävä tulevaisuus. Elisan liiketoiminta ja digitalisaatioratkaisut edistävät merkittävästi kestävää kehitystä ja asiakkaiden sekä yhteiskunnan ympäristöystävällistä toimintaa.
– Arvostamme suuresti sitä, että kuluttajat ovat jo usean vuoden ajan kokeneet Elisan toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi. Se kertoo siitä, että pitkäjänteinen vastuullisuustyömme näkyy myös suomalaisten arjessa. Elisan vastuullisuustyö keskittyy nopeiden yhteyksien saatavuuteen, kyberturvallisuuteen, hiilikädenjäljen kasvattamiseen, mobiiliverkon energiatehokkuuteen, innovaatioihin ja tasa-arvon edistämiseen, toteaa yritysvastuujohtaja Minna Kröger Elisalta.
Elisan vastuullisuustyö on tavoitteellista ja läpinäkyvää. Vastuullisuus on ollut osa strategiaa jo vuodesta 2009 ja vastuullisuustavoitteet on linkitetty myös yhtiön rahoitukseen. Yhtiö on sitoutunut YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin ja edistämään YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Ympäristötyössä Elisa on edelläkävijä, yhtiöstä tuli hiilineutraali jo vuonna 2020 ensimmäisenä operaattorina Pohjoismaissa.
Sustainable Brand Index on Euroopan suurin, riippumaton vastuullisuustutkimus, joka on tehty vuosittain vuodesta 2011. Kuluttajahaastatteluun perustuvassa tutkimuksessa selvitetään kuluttajien käsitystä yli 1 500 brändistä. Vuoden 2022 tutkimuksessa haastateltiin yhteensä noin 70 000 vastaajaa Pohjoismaissa, Alankomaissa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Suomessa kyselyyn haastateltiin 9 150 kuluttajaa. Otos edustaa maan väestörakennetta. Tutkimus tehtiin marraskuun 2021 – helmikuun 2022 aikana. Lisätietoja ja ranking-lista: https://www.sb-insight.com/
Lisätietoja elisa.fi/sustainablebrandindex